Estilos y estrategias de afrontamiento y rendimiento académico: una revisión empírica

Estilos y estrategias de afrontamiento y rendimiento académico: una revisión empírica

Contenido principal del artículo

Álix Sofía Ávila Quiñones
Gloria Johanna Montaña Mogollón
David Jiménez Arenas
Jenny Paola Burgos Díaz

Resumen

This is a descriptive and detailed revision of qualitative investigations of coping styles and strategies; academic performance of adolescent students. It considered both, independent and correlational studies among the two variables. Different data bases were revised like Dialnet, Redalyc, Scielo y Science Direct. 479 articles were obtained from these, 46 of these responded to the selection criteria that entailed (research article, indexed journal, adolescents). Alongside this search there was a prevalence of the studies related to different variables and their relationship with coping styles and strategies. The studies present common results in terms of positive correlations between active coping styles and well being. 

Datos de publicación

Metric
Este artículo
Otros artículos
Revisores/as por pares 
0
2.4

Perfil evaluadores/as  N/D

Declaraciones de autoría

Declaraciones de autoría
Este artículo
Otros artículos
Disponibilidad de datos 
N/D
16%
Financiación externa 
No
32%
Conflictos de intereses 
N/D
11%
Metric
Esta revista
Otras revistas
Artículos aceptados 
7%
33%
Días para la publicación 
110
145

Indexado en

Editor y equipo editorial
Perfiles
Sociedad académica 
Universidad de Boyacá
Editorial 
Universidad de Boyacá

Detalles del artículo